Jakie są najpopularniejsze dania zamawiane on-line podczas kwarantanny w Polsce? Uber Eats przeanalizował dane dotyczące dostaw za pośrednictwem swojej aplikacji. Czym różnimy się od innych nacji oraz po co najchętniej sięgamy na śniadanie?

Odpowiedzi na te pytania są w raporcie prezentującym najpopularniejsze dania zamawiane on-line podczas kwarantanny w Polsce. Firma Uber Eats nie zaprzestała realizacji dostaw w większości miast, rozszerzając godziny, w których możliwe jest składanie zamówień. Sprawdziła, na co Polacy mają ochotę zamknięci w swoich czterech ścianach.

Margherita i pomidorowa

Wśród dań głównych króluje burger. Zaraz po nim plasują się margherita, pad thai i pierogi ruskie. Pierwszą “dziesiątkę” zamyka schabowy.

Wśród zup królują klasyczna pomidorowa i rosół. Trzecią lokatę ma tajska Tom Yum. Dla porównania we Francji, Włoszech i Szwecji najchętniej wybieraną zupą jest miso.

Zamawiając napoje Polacy wypatrują wschodnich smaków. Sięgają po ayran, drugi najpopularniejszy, zaraz po coli.

Nasi rodacy podążają za trendami, zamawiając Taco Tuesdays, czyli tzw. Taco we wtorki. W tym dniu tygodnia zamówienia z kategorii kuchni meksykańskiej konsumenci składają częściej o 123 proc. niż w pozostałe dni. Co więcej, tylko we wtorki najchętniej po środkowoamerykańskie specjały sięgają wegetarianie. Najpopularniejszym nadzieniem taco jest vege chilli lub falafel. W inne dni użytkownicy Uber Eats sięgają po drób i jagnięcinę.

Zbliżający się 5 maja, przypadający we wtorek – Cinco de Mayo, to święto w kulturze latynoskiej i amerykańskiej upamiętniające zwycięstwo wojsk meksykańskich nad francuskimi w 1862 r. Jest on kolejną okazją do świętowania iberoamerykańskich delikatesów.

Dawka energii na śniadanie

Ciekawą tendencją, wynikającą z możliwości składania zamówień już we wczesnych godzinach porannych, jest popularność menu śniadaniowego. Pierwszy posiłek powinien zapewniać maksimum energii na nadchodzący dzień. Potwierdzają to zamówienia. Najwyższą lokatę w tej kategorii zajmuje Kiełburger, a po nim plasuje się Peanut Butter Protein Bowl, czyli wysokobiałkowe danie składające się z kakao, masła i mleka orzechowego oraz bananów. Dalej w rankingu znajdują się croissant, koszyk warszawski (zestaw, zawierający pastę jajeczną, twarożek z rzodkiewką i szczypiorkiem, świeże warzywa i pieczywo) i jajecznica z trzech jaj. Każda z opcji bogata jest w węglowodany i aminokwasy, co daje solidną dawkę energii.

Dla porównania, Francuzi kierują się patriotyzmem przy pierwszym posiłku w ciągu dnia. Najpopularniejsze dania delivery to Pain au chocolat, czyli miękkie ciasto nadziewane czekoladą, a w dosłownym tłumaczeniu chleb z czekoladą. Na kolejnym miejscu są croissant oraz drożdżówki z rodzynkami.

A jakie desery wybieramy najczęściej? W tej kategorii Polacy nie mają żadnych preferencji geograficznych. Pierwszą trójkę reprezentują tiramisu (najpopularniejsze również we Francji, Szwajcarii i Belgii), baklava i brownie. Brytyjczycy najchętniej sięgają po triple choc cookies – ciasteczka z trzema rodzajami czekolady, naleśniki z syropem i donuty.

Ranking dań

Najpopularniejsze dania delivery podczas kwarantanny w Polsce:

● TOP 5 dań obiadowych

  1. Burger
  2. Pad thai
  3. Pizza Margherita
  4. Pierogi Ruskie
  5. Butter Chicken

● TOP 5 zup:

  1. Pomidorowa
  2. Rosół
  3. Tom yum
  4. Bulion wołowo-wieprzowy z marynowaną i szarpaną wieprzowiną oraz jajkiem
  5. Wonton

● TOP  5 deserów:

  1. Tiramisu
  2. Baklawa
  3. Brownie
  4. Cannoli
  5. Pączek z lukrem

Od początku trwania pandemii koronawirusa Uber i Uber Eats wspierają lokalne społeczności we wszystkich państwach, gdzie dostępne są obie aplikacje. W ramach działań pomocowych amerykańska, spółka przekazała m.in. 10 tys. darmowych przejazdów dla pracowników opieki medycznej w Polsce i 10 mln na całym świecie. Wraz z siecią McDonald’s i Costa Coffee włączyła się do też inicjatywy #wzywamyposilki, dowożąc darmowe jedzenie do placówek opieki zdrowia. Firma zaoferowała również wszystkim kierowcom i dostawcom zwrot kosztów za środki ochrony osobistej i przygotowała specjalną komunikację w zakresie bezpieczeństwa adresowaną do nich, jak również użytkowników aplikacji.

Uber Eats wprowadził ponadto rozwiązania ułatwiające korzystanie z platformy i zapewniających higienę dostaw. Są to m.in.: zniesienie opłaty aktywacyjnej dla nowo dołączających restauracji, możliwość zmiany systemu rozliczania płatności z tygodniowych na dzienne oraz dostawa bezkontaktowa.

Red.

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

CAPTCHA