Dowozy jedzenia, czyli delivery, to biznes wart prawie 93,4 mld dolarów. Według prognoz, do 2023 roku rynek ma wzrosnąć o 9,5% i osiągnąć wartość prawie 145,3 mld dol. W tym roku rynek przekroczy najprawdopodobniej wartość 100 mld dol.

Według Raportu Stava o rynku dowozów jedzenia 2019, rynek HoReCa w Polsce jest wart obecnie 30,9 mld zł. W ciągu minionych dwunastu miesięcy urósł o 7%. 2018 r. był trzecim rokiem z rzędu, w którym branża odnotowała wzrost w okolicach 7% (w 2017 r. wskaźnik wzrostu wyniósł 7,2%, a w 2016 r.: 7,3%). Dynamicznie rozwija się na nim delivery.

Prognozy dla sektora HoReCa są pozytywne, w związku z dobrą kondycją polskiej gospodarki oraz wzrostem krajowej konsumpcji rynek w 2019 r. urośnie o ponad 6%. Ważnym czynnikiem wzrostu w sektorze HoReCa jest to, że Polacy coraz częściej i chętniej korzystają z ofert lokali gastronomicznych. Aż 45% Polaków wskazało, że w 2018 roku jadało w restauracjach częściej niż w roku 2017.

Już 20% polskich restauracji realizuje dowozy jedzenia. Według stanu na początek 2019 roku, w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców prawie 21 tys. lokali posiadało profil na Facebook’u. Według informacji podanych na profilach social media, 4173 z nich samodzielnie lub za pośrednictwem sieci gastro-kurierów dostarcza swoje
dania do klientów w domu lub biurze.

W ciągu minionych dwunastu miesięcy liczba restauracji oferujących dowóz wzrosła o 56%. Według deklaracji na profilach facebookowych, w 86 miastach powyżej 50 tys.  mieszkańców w 2018 r. dowóz jedzenia oferowało 2668 lokali gastronomicznych, a w 2019 r.  dowóz oferują 4173 lokale.

Red. (źródło: Stava)

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

CAPTCHA