Grupa Żywiec uzyskała w pierwszym półroczu 2019 r. przychody ze sprzedaży na poziomie 1.729 mln zł (+5,3% w porównaniu do pierwszego półrocza 2018 r.). Organicznie, nie uwzględniając akwizycji Browaru Namysłów, Żywiec utrzymał zbliżony poziom przychodów do analogicznego okresu roku ubiegłego, pomimo niższej sprzedaży spowodowanej złą pogodą w maju.

Grupa Żywiec zwiększyła też przychody z każdego hektolitra piwa (+4,2%), co jest efektem dalszego wzrostu udziału innowacji i marek premium w strukturze sprzedaży firmy – informuje Grupa Kapitałowa Żywiec S.A.

Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej Grupy wyniósł 131 mln złotych (vs 176 mln zł w analogicznym okresie 2018 r.). Istotny wpływ na wysokość zysku, obok niższej sprzedaży organicznej, miał dalszy wzrost kosztów produkcji w tym surowców, opakowań, energii oraz wynagrodzeń. Jednorazowo na wynik Spółki wpłynęły także koszty akwizycji Browaru Namysłów Sp. z o.o. – poinformowała spółka.

– Dalszy wzrost sprzedaży marek premium: Żywca, Desperadosa i Heinekena oraz dwucyfrowy wzrost sprzedaży Strefy Zero to efekt konsekwentnej koncentracji na budowaniu wartości. Z satysfakcją przyjmujemy kontynuację premiumizacji rynku piwa. Jesteśmy też bardzo zadowoleni z wyników osiąganych przez Browar Namysłów Sp. z o.o., który po dołączeniu do Grupy Żywiec kontynuuje dynamiczny wzrost sprzedażyMając na uwadze coraz większą gotowość konsumentów do sięgania po jakościowe produkty oraz dalszy wzrost presji kosztowej, będziemy kontynuować przyjętą strategię budowania wartości – mówi Francois-Xavier Mahot, prezes Grupy Żywiec S.A.

W pierwszej połowie 2019 r. Grupa Żywiec kontynuowała inwestycję w rozwój oferty premium i innowacje poszerzając Strefę Zero o bezalkoholowe specjalności Żywiec Białe 0.0.%, Żywiec Sesyjne IPA 0.0.% oraz nowy wariant Warka Radler Ciemna Cytryna. Firma wprowadziła także nowy wariant Desperados Mohito i Dziki Sad Mango wzmacniając ofertę w segmencie piw smakowych.

Długoterminowa polityka Grupy zmierza w kierunku budowania wartości, dalszej poprawy pozycji konkurencyjnej firmy i poprawy rentowności, kolejnych inwestycji w budowanie silnych marek, zapewnienia atrakcyjnej oferty dla klientów i konsumentów, zwiększenia wewnętrznej wydajności a także doskonalenia umiejętności i motywowania pracowników – poinformowano w komunikacie.

Red.

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

CAPTCHA