W związku z epidemią koronawirusa od soboty 21 marca obowiązują zmiany w rozporządzeniu dotyczącym handlu w galeriach handlowych. W piątek 20 marca wieczorem minister zdrowia wydał nowe rozporządzenie w sprawie ogłoszenia stanu epidemii.

Zmienia ono przepisy zawarte w rozporządzeniu z ubiegłego tygodnia regulujące handel w galeriach. Od 21 marca zmianie ulega katalog podmiotów funkcjonujących w centrach handlowych i objętych zakazem lub ograniczeniem działalności.

W odpowiedzi na głos przedsiębiorców przygotowaliśmy wraz z Ministerstwem Zdrowia zmiany w rozporządzeniu dotyczącym handlu w galeriach handlowych. Zmiany w zakresie handlu, które  doprecyzowują dotychczasowe przepisy, wychodzą naprzeciw postulatom. Zgłaszały je zarówno organizacje zrzeszające galerie handlowe, jak i organizacje przedsiębiorców z różnych branż, m.in. branży kosmetycznej i jubilerskiej – informuje Ministerstwo Rozwoju.

W nowym rozporządzeniu zmieniono katalog branż dopuszczonych do prowadzenia działalności w obiektach handlowych o powierzchni sprzedażowej powyżej 2 tys. mkw. Począwszy od 21 marca prowadzona może być w nich sprzedaż:

  • spożywcza,
  • kosmetyczna, z wyjątkiem produktów przeznaczonych do perfumowania lub upiększania,
  • artykułów toaletowych i środków czystości,
  • wyrobów medycznych i farmaceutycznych,
  • artykułów remontowo-budowlanych,
  • prasowa,
  • artykułów dla zwierząt,
  • paliw.

Ministerstwo Rozwoju informuje, że dodatkowo w galeriach można świadczyć usługi medyczne, bankowe, ubezpieczeniowe, pocztowe, pralnicze lub gastronomiczne. Tylko jednak w zakresie dowozu, bez usług “na wynos” w samej galerii.

Na terenie galerii z handlu wyłączone będą zaś tzw. wyspy handlowe.

– W efekcie w galeriach dopuszcza się nadal działalność podmiotów oferujących jedynie niezbędne w bieżącym okresie produkty i usługi – komentuje Ministerstwo Rozwoju.

Jak podkreślono, że zmiany w zakresie handlu w galeriach doprecyzowują dotychczasowe przepisy. Wychodzą naprzeciw postulatom zgłaszanym zarówno przez organizacje zrzeszające galerie handlowe, jak i organizacje przedsiębiorców z różnych branż, m.in. branży kosmetycznej i jubilerskiej.

Red. (źródło: PAP)

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

CAPTCHA