Pestki słonecznika mogą być dodatkiem do zup i sałatek, jak również przekąską stanowiącą bogate źródło takich związków organicznych, jak witamina E, której nie powinno zabraknąć w codziennej pielęgnacji skóry. 

Pestki słonecznika w 40 proc. zaspokajają dzienne zapotrzebowanie na witaminę E, która jest rozpuszczalnym w tłuszczach związkiem o silnych właściwościach przeciwutleniających. Oznacza to, że może chronić organizm przed wolnymi rodnikami. Badania wskazują, że witamina E może przyczyniać się do zmniejszenia ryzyka chorób serca, co badacze przypisują jej właściwościom przeciwzapalnym.

Pestki są także cennym źródłem selenu oraz magnezu, który pomaga obniżyć ciśnienie krwi. Ich zaletą jest ponadto skuteczna pomoc w kontrolowaniu poziomu cukru. Badania wykazały, że osoby, które codziennie spożywały 30 g nasion słonecznika w ramach zdrowej diety, obniżyły poziom cukru na czczo o ok. 10 proc. w ciągu zaledwie sześciu miesięcy.

Warto pamiętać, że pestki słonecznika to jednocześnie bogate źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych, a dodatkowo są one cennym źródłem wapnia, witamin D, A, B12 i B6 i żelaza.

Red. (źródło: PAP )

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

CAPTCHA