Pijalnia Wódki i Piwa utworzyła lokal w Berlinie. Zagraniczne rynki są celem Mex Polska, do której należy sieć, więc – według zapowiedzieli spółki – kolejnym krokiem jest ekspansja na całe Niemcy oraz wejście do innych krajów europejskich.

Pierwszy zagraniczny lokal sieci Pijalnia Wódki i Piwa powstał na jednej z popularniejszych ulic w Berlinie. Jak zapowiada prezes Mex Polska, Paweł Kowalewski, spółka zamierza rozwijać się na zagranicznych rynkach i pracuje nad znalezieniem kolejnych lokalizacji w stolicy Niemiec oraz innych miastach.

Pijalnia Wódki i Piwa na razie testuje lokal w Berlinie, później ma nastąpić dalsza ekspansja

 – Projekt Pijalnia Wódki i Piwa w Polsce dał wiele spostrzeżeń, jak koncept odbierany jest przez zagranicznych klientów. Doszliśmy do wniosku, że sprawdza się i warto spróbować otworzyć się na świat. Wybraliśmy Niemcy. Jest to lokal w “1:1” przeniesiony z Polski na rynek niemiecki, są w nim polskie produkty, np. piwo Żywiec – mówi Paweł Kowalewski.

Berliński lokal stosuje marże obowiązujące w Polsce, przez co jego obrót może być nawet dwukrotnie wyższy, ale większe będą także koszty pracy.

Plan jest taki, aby przez kilka miesięcy obserwować funkcjonowanie lokalu, ewentualnie dokonywać korekt, by stworzyć model do multiplikowania w Niemczech. Już dziś pośrednicy rozglądają się za innymi lokalizacjami w Berlinie i innych niemieckich miastach – zapowiada prezes Mex Polska.

Sieć traktuje rynek niemiecki jako swoisty test, a w dalszych planach realnym scenariuszem jest kooperacja z partnerami we Włoszech, Czechach i Holandii. Strategia rozwoju zakłada działalność 36 lokali z logiem Pijalni Wódki i Piwa na koniec br.

Red. (źródło: gazeta.pl

 

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

CAPTCHA