Turystyka kulinarna rozwija się coraz szybciej, głównie w dużych miastach. Choć coraz częściej agroturystyka, małe pałacyki, zamki oraz festiwale jedzenia nastawione są na to, aby przyciągać gości, którzy są kulinarnymi turystami.

Według ekspertów, Polacy coraz częściej wyjeżdżają nie tylko po to, aby zwiedzać zabytki i odpoczywać na łonie natury, ale zapoznają się też ze stylem życia mieszkańców danego kraju czy regionu, ich tradycjami, kulturą, a także lokalnymi potrawami i smakami. Turystyka kulinarna staje się popularnym trendem w polskiej i światowej turystyce.

Większe, a powoli i mniejsze miasta, organizują dwa, a nawet kilka razy w roku festiwale, czy dni kulinarne. Nie tylko okazjonalne uroczystości są dobrym miejscem do poszukiwania dobrej jakości produktów. Takie miejsca to także bazary i rynki.

Polskie hity kulinarne to m.in. miody i gęsina, ale na liście produktów cenionych królują również sery, jak np. koryciński, czy oscypek, a także słodki sękacz i mocne alkohole. Pojawiają się również nowości, jak piwa rzemieślnicze, nalewki oraz wina z polskich winnic.

Na mapie kraju jest ponad 30 szlaków kulinarnych. Można wybrać się na wyprawę szlakiem miejskim, który pozwala zapoznać się z ofertą restauracji np. w Poznaniu czy Gdyni. Szlaki tematyczne proponują zapoznanie się chociażby z tematem gęsiny w województwie kujawsko–pomorskim, ale są też szlaki monograficzne prezentujące dziedzictwo kulinarne poszczególnych regionów, chociażby szlak turystyczny „Śląskie Smaki”, czy „Małopolska Trasa Smakoszy”.

Dla zagranicznych turystów ciekawą propozycją może być podróż szlakiem kuchni mniejszości etnicznych, dawnych kresów, czyli kuchni litewskiej lub ukraińskiej.

Polacy natomiast najchętniej wybierają się w kulinarne podróże do Hiszpanii, Włoch, Chorwacji, Grecji czy Francji, choć ta wciąż wydaje nam się droga, więc mało dostępna. Często jeździmy do Anglii, ale zaczynamy przekonywać się do Tajlandii, Wietnamu. Antypody, jak Chiny czy Japonia, wciąż są jeszcze poza naszym zasięgiem.

Red.

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

CAPTCHA