Polskie superfoods to produkty o wyjątkowo dobroczynnym wpływie na organizm. Oprócz cennych właściwości odżywczych mają unikalne walory zdrowotne, energetyczne i smakowe. Pomagają wzmocnić układ odpornościowy, korzystnie wpływają na pamięć i koncentrację oraz działają przeciwzapalnie. Dlatego warto je wprowadzać do menu całej rodziny – zalecają dietetycy.

Polskie superfoods ma szeroką ofertę produktów. Ich wprowadzana do diety jest obecnie bardzo proste i nie wymaga zbędnego wysiłku.

Wiśnie

To owoce, których prozdrowotne właściwości znane są od dawna. Są one cenione przede wszystkim ze względu na swój dobroczynny wpływ na serce. Wspomagają jego pracę, gdyż są bogate w antocyjany, potas, witaminę C oraz błonnik.

Pomagają również w łagodzeniu schorzeń pęcherza moczowego oraz są środkiem na bezsenność. Zawierają dużą ilość przeciwutleniaczy, które chronią organizm m.in. przed nowotworami i procesem starzenia.

Jabłka

To popularny, rodzimy superfood. Regulują one funkcjonowanie jelit, wspierają pracę mózgu oraz oczyszczają organizm z toksyn. W medycynie naturalnej jabłka stosuje się m.in. na biegunkę u dzieci i chorobę wrzodową u osób dorosłych.

Herbatka ze skórki jabłka jest środkiem na łagodzenie stanów zapalnych jamy ustnej i gardła. Pod skórką jabłka gromadzi się prawie połowa zawartości witaminy C, dlatego warto zachęcać dzieci do jedzenia surowych, nieobranych jabłek.

Quinoa (komosa ryżowa)

Z uwagi na wysoką wartość odżywczą oraz zawartość pełnowartościowego białka jest świetnym uzupełnieniem diety bezmięsnej. Z tego względu zalecana jest zwłaszcza wegetarianom oraz dzieciom.

Quinoa posiada niski indeks glikemiczny co sprawia, że może być spożywana przez cukrzyków i osoby chore na insulinooporność. Komosa ryżowa nie zawiera glutenu, jest więc odpowiednia dla osób stosujących dietę bezglutenową.

Amarantus (szarłat)

To kolejny produkt na liście superfoods. Nie jest to typowe zboże, ale ma przybliżony do zbóż skład chemiczny przy znacznie wyższej wartości odżywczej. Dzięki wysokiej zawartości żelaza i kwasu foliowego, amarantus korzystnie wpływa na morfologię krwi. Poprawia także pamięć i koncentrację oraz działa przeciwzapalnie. Jest przy tym bogaty w wapń, niezbędny dla prawidłowej mineralizacji i budowy kości.

Zawartość wapnia w amarantusie jest wyższa niż w mleku, dlatego powinien być on uzupełnieniem wapnia w diecie dzieci. Szarłat uprawiany w Polsce od 1993 r. jest także źródłem pełnowartościowego białka – kompletnego we wszystkie aminokwasy, których nasz organizm nie potrafi sam wytwarzać, a które są niezbędne do budowy i naprawy komórek naszego ciała.

Polskie superfoods to cenne dla naszego organizmu i zdrowia produkty, które powinny jak najczęściej gościć na naszych stołach. Dlatego dietetycy zalecają, aby wprowadzać je do diety w daniach głównych, deserach czy spożywając w formie przekąsek.

Red.

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

CAPTCHA