Sfinks Polska otrzymała potwierdzenie przyjęcia oferty dotyczącej zakupu spółki Fabryka Pizzy Sp. z o.o. 14 października br. dojdzie do zawarcia umowy sprzedaży wszystkich udziałów w tej spółce za cenę 8 mln zł. Finalizacja transakcji i dzień zapłaty przypadną na 15 kwietnia 2020 r.

W wyniku realizacji umowy, Sfinks Polska stanie się właścicielem całej sieci Fabryka Pizzy, w chwili obecnej obejmującej łącznie 19 lokali, z czego giełdowa spółka zarządza 10 restauracjami pod tym szyldem. Zawarcie umowy przed maksymalnym terminem, jaki przewidywała umowa inwestycyjna, przypadającym na 31 marca 2021 r., oznacza także korzyści finansowe dla Sfinksa szacowane na ok. 3 mln zł. Dzięki przyspieszeniu transakcji giełdowa spółka zapłaci niższą cenę za udziały w Fabryce Pizzy Sp. o.o. oraz zyska na przychodach generowanych przez przejęte restauracje w tym okresie.

Już w momencie podpisywania umowy inwestycyjnej w 2016 r. byliśmy przekonani o atrakcyjności i powtarzalności tego konceptu. W ciągu ostatnich 2 lat otworzyliśmy 10 restauracji Fabryka Pizza, w tym aż 4 w pierwszej połowie tego roku. W przygotowaniu mamy kolejne lokale. Fakt przejęcia całej sieci jest dla nas bardzo dobrą informacją, gdyż pozwoli nam skokowo urosnąć w już działających i rentownych punktach. Będziemy też mieli pełen wpływ na działalność całej sieci. To koncept, z którym wiążemy duże nadzieje także ze względu na jego atrakcyjność dla franczyzobiorców, popularność kuchni włoskiej wśród Polaków i sprawdzone menu w kanale delivery – komentuje Dorota Cacek, wiceprezes zarządu Sfinks Polska SA.

Fabryka Pizzy to sieć restauracji z segmentu kuchni włoskiej. W ich ofercie jest pizza, a także inne włoskie dania jak risotto, gnocchi i makarony. Charakterystycznym daniem sieci są bombery, czyli gorące buły pizzowe z różnymi dodatkami.

Sfinks Polska to największa firma restauracyjna z sektora casual dining w kraju i jedna z największych w Europie. Spółka zarządza sieciami Sphinx, Piwiarnia, Chłopskie Jadło i WOOK oraz warszawskim pubem Bolek i otwieranymi w ramach grupy restauracjami Fabryka Pizzy. Najbardziej znaną marką jest Sphinx – sieć istniejąca na rynku od 23 lat. Piwiarnia to największa sieć pubów w Polsce. Chłopskie Jadło specjalizuje się w kuchni polskiej, która cieszy się niesłabnącą popularnością wśród Polaków i której zawsze chętnie próbują zagraniczni turyści. Z kolei WOOK to sieciowa restauracja oferująca dania kuchni azjatyckiej. Lokale sieci działają w modelu operatorskim i franczyzowym. Na bazie umów masterfranczyzy i licencji Sfinks będzie rozwijać też sieci pod markami Fabryka Pizzy, Meta, Meta Disco i Funky Jim. Grupa pracuje też nad nowymi konceptami w segmencie fast casual dining Lepione & Pieczone oraz Spice Up! Sfinks Polska jest spółką giełdową, notowaną na GPW od 2006 r.

Red.

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

CAPTCHA