Makarun, sieć restauracji oferujących makarony w Polsce, otworzyła lokal w centrum handlowym Fashion Island w USA. Fashion Island to jedno z popularniejszych, zawsze pełnych ludzi miejsc w Newport Beach w Kalifornii.

Makarun pojawił się też na sztucznej wyspie – Palm Jumeirah w Dubaju, zaliczanej do najbardziej prestiżowych miejsc na świecie. Nie bez znaczenia było to dla inwestorów ze Stanów Zjednoczonych, których udało się pozyskać właścicielom marki.

Naszymi amerykańskimi franczyzobiorcami są Polacy, którzy od ponad dwóch dekad mieszkają w Stanach Zjednoczonych. Wcześniej prowadzili biznes gastronomiczny o innym profilu – cukierniczy. Teraz szukali rokującego konceptu, który zapewniłby im sukces na większą skalę, z możliwością rozwoju franczyzy i zgłosili się do nas — mówi Przemysław Tymczyszyn współwłaściciel sieci Makarun.

W maju doszło do podpisania umowy franczyzowej w USA, a od czerwca ruszyły prace nad uruchomienia Makaruna za oceanem. Po testach produktów zmodyfikowano menu tak, aby spełniało oczekiwania amerykańskich konsumentów. Nowością jest m.in. bardzo popularna w Stanach Zjednoczonych pasta z cukinii czy Mac and Cheese.

Lokal w Newport Beach ma powierzchnię ponad 70 metrów kw. Uruchomiony został w formule food courtów w centrach handlowych. Marka wprowadziła ją w tym roku do swojej oferty franczyzowej. Działa na zasadzie specjalnej lady wydawniczej z realizacją zamówienia na oczach klientów. Podobny model sprawdzony został w polskich warunkach, np. w Gliwicach w Galerii Forum oraz w Lublinie w Galerii Vivo.

Makarun to polska sieć spaghetterii założona w 2012 r. Pomysł na biznes, który zrealizowali trzej studenci, szybko okazał się strzałem w dziesiątkę. W ciągu 7 lat z jednego, małego punktu przy miasteczku studenckim w Krakowie powstała sieć 27 spaghetterii, działających w 14 polskich miastach, m.in. Krakowie, Warszawie, Katowicach, Rzeszowie, Poznaniu czy Wrocławiu oraz za granicą, w Hamburgu, a wkrótce także w Dubaju.  Inspiracja tradycyjną kuchnią włoską i zdrowymi daniami na wynos, była początkiem alternatywy dla zwykłych fast-foodowych restauracji. Obecnie sieć ma blisko 30 lokali w 17 miastach w Polsce oraz w kilku krajach na świecie.

Red. (źródło: mambiznes.pl / nowiny24.pl)

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

CAPTCHA