Starbucks zachęca do zminimalizowania zużycia plastiku i rezygnacji z jednorazowych kubków. W swoich kawiarniach oferuje kubki wielorazowego użytku i tumblery, a także praktyczne torby, w celu ograniczania plastikowych butelek i jednorazowych siatek.

Z roku na rok zauważamy, że coraz więcej gości Starbucks przychodzi do kawiarni z własnym tumblerem lub reusable cup. Namawiamy ich do rezygnacji z plastikowych opakowań. W każdym kraju prowadzimy akcję Bring Your Own Tumbler, w ramach której przyznajemy zniżkę za zakup napoju we własnym kubku. W tym roku z okazji naszych 10. urodzin w Polsce rozdaliśmy 10 tys. wielorazowych kubków i przygotowaliśmy konkurs, w którym 10 osób wygrało złoty tumbler z limitowanej edycji. Tumbler utrzymuje ciepło, więc jest pomysłem nie tylko na lato, ale też na chłodniejsze dni – mówi Kasia Pijanowska, Brand Manager Starbucks Polskadodaje.

Firma w 2018 r., wraz z Closed Loop Partners i Konsorcjum NextGen, rozpoczęła globalny konkurs NextGen Cup Challenge. Celem jest odkrycie metody na wytwarzanie biodegradowalnego jednorazowego kubka, który całkowicie podda się recyklingowi. W tym roku, po kilku miesiącach opracowywania koncepcji, spośród prawie 500 zgłoszeń organizatorzy wybrali 12 finalistów, dla których NextGen przeznaczył granty o łącznej sumie 10 mln USD. Wśród wybranych zgłoszeń znalazły się takie pomysły, jak kubek wykonany z materiału opartego na roślinach, który rozkłada się nawet w słonej wodzie.

Docelowo zwycięski projekt powinien być dostępny dla całej branży spożywczej i powinien rozwiązać problem jednorazowych opakowań. Obecnie Starbucks na lotnisku Gatwick w Londynie testuje nowe rozwiązanie, w ramach którego goście kawiarni otrzymują darmowe kubki reusable cup. Można je łatwo oddać, przed wejściem na pokład samolotu, w jednym z pięciu punktów na terenie lotniska. W programie bierze udział 2 tys. reusable cups, które w założeniu mają zastąpić 7 tys. papierowych kubków. Za zakup napoju w papierowym kubku, klienci dopłacają 5 pensów.

Red.

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

CAPTCHA