Uber i Uber Eats zajęły pierwsze miejsca w swoich kategoriach w rankingu firmy Apptopia, dotyczącym najczęściej pobieranych aplikacji w 2019 r. Apptopia to niezależna firma badawcza. Zajmuje się analizą danych w aplikacjach (ang. mobile app analytics), Data Mining czy Business Intelligence dla branży mobile. Mierzy liczbę pobrań i sposoby wykorzystywania tysięcy aplikacji mobilnych.

Uber Eats był najchętniej pobieraną aplikacją w ubiegłym roku w kategorii “Jedzenie i Picie” (ang. Food & Drink). Na swoich urządzeniach mobilnych zainstalowało ją 96,8 mln użytkowników na całym świecie. Wyniki te tylko potwierdzają zmieniające się przyzwyczajenia użytkowników i rosnące zapotrzebowanie na usługi dostępne dosłownie na wyciągnięcie kciuka.

Natomiast Uber zajął pierwsze miejsce w kategorii “Podróże” (ang. Travel) w zestawieniu firmy Apptopia. Użytkownicy pobrali w 2019 roku Ubera na swoje smartfony aż 142,5 mln razy. Robili to niezależnie od tego, czy korzystali z systemu operacyjnego iOS, czy Android.

Motywacje użytkowników

Popularność aplikacji Uber i Uber Eats w zestawieniu firmy Apptopia znajduje również odzwierciedlenie wśród opinii samych użytkowników. Potwierdzają to wyniki badań deklaratywnych, przeprowadzonych we wrześniu 2019 r. przez firmę badawczą IPSOS. Ubera wybierano jako główny środek służący do szybkiego przemieszczania się po mieście.

Na pierwszym miejscu użytkownicy wymieniali transparentność cen (95 proc. wskazań). Ponadto, wskazywali także na zadbane auta (86 proc.), krótki czas oczekiwania na przejazd (81 proc.) oraz dobre umiejętności kierowców (79 proc.).

Uber i Uber Eats w Polsce

Według danych firmy App Annie, zajmującej się analityką danych na rynku aplikacji mobilnych, także w Polsce Uber był najchętniej pobieraną aplikacją ride sharingową w 2019 roku (ponad milion pobrań). W naszym kraju z aplikacji Uber do zamawiania przejazdów korzysta ponad milion użytkowników w siedmiu największych miastach. Oprócz z góry znanej ceny i trasy przejazdu, Polacy doceniają też możliwość sprawdzenia informacji na temat kierowcy, który będzie realizował przejazd. Istotne są także dodatkowe funkcjonalności, jak możliwość udostępniania trasy, dzielenia kosztów z współpasażerami czy stale pojawiające się funkcje poprawiające bezpieczeństwo podróży.

Jeśli chodzi o rynek food delivery, Uber Eats jest w zestawieniu App Annie najchętniej pobieraną w ostatnich 90 dniach aplikacją służącą do zamawiania jedzenia z dowozem w Polsce. Tylko w całym ubiegłym roku liczba pobrań wyniosła prawie 700 tys.

Aplikacja Uber Eats pozwala na zamawianie jedzenia z dostawą w 19 lokalizacjach w naszym kraju. Tylko w ostatnim czasie usługa została uruchomiona w Kielcach, Rzeszowie czy Szczecinie. Polacy najchętniej zamawiają pizze, burgery i popularne kebaby. Coraz częściej otwierają się też na nowe smaki z oferty dań dostępnej w aplikacji.

Red.

Print Friendly, PDF & Email

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

CAPTCHA